9 Eylül 2016 Cuma

KABAK DOLMASI


Merhaba Arkadaşlar,
Bundan yıllar yıllar önce 08.08.2014 tarihinde yazmışım en son yemek tarifi.
Ben bu kadar arayı açmak istemezdim ama makyaj, bebek derken yemek resimlerini çekmek boş bir an gerekmekte.
Derken geçen aklıma geldi ara ara yazmaya başlayacağım tarifler.
Şimdi anlatacağım tarifi ben yıllarca denemeye korktuğum bir yemek.
Ya içi pişmezse, ya kabak sert olursa diye diye sonunda denemeye karar verip favori yemeğim haline geldi kendileri.
Aslında yemek yapmayı seviyorum ama özellikle tatlı yapmaya bayılıyorum.
Eskiden sürekli yapardım ama artık kızımla daha pratik yemek ve tatlı yapıyorum.
Neyse tarife başlayalım da konu uzayacak bayağı.
Resimlerin hepsi bana aittir. Ve hiç bir filtre olmadığını belirtmeliyim.




Malzemelerimiz bu şekilde.
1 orta boy soğan
5 adet kabak
150 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 yemek kaşığı salça
1,5 y.k.domates suyu
bir tutam maydanoz
tuz, karabiber



Soğanları küp küp doğruyoruz.



Maydanozlarımızı da doğruyoruz.



Ve bir kabın içine doğradıklarımızı koyuyoruz.



salçayı,



kıymayı,



domates suyunu,



pirinci,



tuz ve karabiberi,



ekleyip yoğuruyoruz.



kabakları yıkayıp dışlarını tarıyoruz,



ikiye bölüp,



içlerini çıkarıyoruz.



harcımızı dolduruyoruz.



kapak niyetine domates parçaları koyuyoruz.

Tencereye yarım yemek kaşığı salça ve 1,5 su bardağı sıcak su koyuyoruz ve karıştırıp salç eriyince tencereye döküyoruz.





İsteğe bağlı biraz dereotu serviste ekliyoruz yoğurdun üstüne :)



AFİYET OLSUN...




BEĞENDİYSENİZ TAKİP ETMEYİ UNUTMAYIN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

CATRİCE MATT BLUSH

HERKESE MERHABA, Geçenlerde Rossman'da göz gezdirirken birden dikkatimi çeken bir allıktan bahsedeceğim. Catrice markasına ait hiç ...